مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 18:252023-01-01اقتصادي

عشایر 30 درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تامین می کنند


سرپرست امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر خراسان شمالی 3 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند اما 30 درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا روشن ظهر یک شنبه در جمع عشایر شیروان اظهار کرد: عشایر، قشری کم توقع هستند که با کمترین زحمت برای دولت، بیشترین تولید را دارند و همواره یاری گر اقتصاد هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر خراسان شمالی 3 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند اما 30 درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند؛ از این رو تداوم فعالیت و ادامه تولید انها نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده ای به عشایر داده شده است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد که نیاز است در تأمین آن، تلاش ها و حمایت های لازم انجام شود، عشایر استان نیازمند بهره مندی از آب آشامیدن سالم، بهداشت و ایلراه های مناسب هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان شمالی افزود: با توجه به قرار داشتن در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه، انتظار می رود نگاه ویژه به عشایر داشته باشیم تا دغدغه های این تولیدکنندگان کاسته شود.

وی در پایان گفت: خراسان شمالی 30 هزار عشایر دارد که 700 هزار رأس دام سبک در اختیار دارند و 30 درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر 30 درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تامین می کنند

عشایر 30 درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تامین می کنند