مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 19:202023-01-01بين الملل

کوزوو افزایش تعداد نظامیان ناتو در این جمهوری را درخواست کرد


نخست وزیر کشور کوزوو در سخنانی خواستار افزایش تعداد نظامیان حافظ صلح ناتو در خاک کشورش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلبین کورتی (Albin Kurti) نخست وزیر کوزوو امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش قصد دارد حضور پرسنل نظامی ناتو را در این جمهوری به بهانه تقویت صلح و امنیت در بالکان غربی افزایش دهد! نخست وزیر کوزوو در این خصوص به رسانه های آلمانی گفت: افزایش قابل توجه در تعداد سربازان و تجهیزات نظامی ناتو.

امنیت و صلح را در کوزوو و در سراسر منطقه بالکان غربی افزایش خواهد داد! وی در ادامه خاطر نشان کرد که جمهوری کوزوو- که تا حدی به رسمیت شناخته شده است- در حال حاضر هزینه های دفاعی و تعداد سربازان و نیروهای ذخیره خود را افزایش می دهد.

در گزارشی از سوی رسانه های آلمانی که به پارلمان این کشور ارسال شد، تعداد نیروهای کنونی حافظ صلح ائتلاف ناتو (KFOR) در کشور کوزوو را حدود 3 هزار و 800 نفر اعلام کرد.

آلمان هم دراین خصوص اعلام آمادگی کرده است که تعداد نیروهایش در نیروهای کنونی حافظ صلح ائتلاف ناتو را از 70 نفر به 400 نظامی افزایش می دهد.

در میانه تنش های اخیر، صربستان تلاش برای بی ثبات کردن همسایه خود را رد و اعلام کرده که تنها خواستار محافظت از اقلیت صرب های ساکن کوزوو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوزوو افزایش تعداد نظامیان ناتو در این جمهوری را درخواست کرد

کوزوو افزایش تعداد نظامیان ناتو در این جمهوری را درخواست کرد