مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 19:552023-01-01بين الملل

پنج تحول مهم اروپا در سال 2022


اروپا در حالی سال 2022 را پشت سر گذاشت که افزون بر تحولات سیاسی، بحران های پیچیده اقتصادی-معیشتی بر این پهنه جغرافیایی سایه افکند؛ بحران هایی که بیشتر آنها در جنگ اوکراین ریشه دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: سال گذشته میلادی در مجموع سال خوبی برای مردم اروپا نبود چرا که آنها همواره با اعتراضات خیابانی و اعتصابات سراسری در صدد دستیابی به مطالبات خود برآمدند.

اعتراض به تورم افسارگسیخته، گرانی نگران کننده و دستمزد پایین که از تبعات تداوم بحران اوکراین بود، به سال 2023 نیز کشیده خواهد شد.

از دیگرتحولات مهم در قاره سبز می توان به مسائلی چون انتخابات فرانسه و ابقای مجدد مکرون در الیزه، تداوم بحران در کابینه بریتانیا و نیز عضو گیری ناتو در خاک اروپا به ویژه حوزه اسکاندیناوی اشاره کرد که در ادامه، تشریح خواهند شد.

انتخابات فرانسه و ابقای مجدد مکرون در الیزه امانوئل ماکرون روز یکشنبه 24 آوریل 2022 (4 اردیبهشت 1401) توانست با کسب اکثریت آرا در انتخابات فرانسه بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شود.

بر اساس نخستین نتایج شمارش آرا آقای ماکرون بیش از 58 و رقیبش، مارین لوپن از حزب راست افراطی اجتماع ملی حدود 42 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج تحول مهم اروپا در سال 2022

پنج تحول مهم اروپا در سال 2022