مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 07:352023-01-02اجتماعي

مازوت سوزی صنایع و هوای فارس!


در حالیکه بسیاری از نقاط کشور، آلودگی هوا را تجربه کرده و به این واسطه تن به تعطیلی و محدودیت داده اند، شهروندان در فارس و شیراز همچنان هوای پاک تنفس می کنند، - اما در سال های اخیر، زمستان که می شود، رد مازوت را می توان در حوالی صنایع این استان دید.

طی سال، در میان شهرستان های استان فارس، تنها برخی نقاط شهرستان های جنوب و جنوب غرب فارس، در ماه هایی از سال با تراکم آلاینده هایی اعم از گرد و غبار و ریزگردها گرفته تا ذرات ناشی از ساخت و ساز صنایع و فعالیت های صنعتی مواجه بوده اند، هرچند تاثیر ایجاد برخی واحدهای صنعتی در نقاطی نظیر دشت موک فیروزآباد و محدوده زیست محیطی نی ریز را با مقایسه وضعیت فضای سبز طبیعی آن مناطق، قبل و بعد از احداث واحد صنعتی، می توان دید.

اما امسال، تعداد روزهای پاک شیراز هم، به گواه آمار، کمی دستخوش تغییر شده بود، روزهایی که بعضا برای افراد حساس و دارای بیماری های ریوی و زمینه ای، مخاطره آمیز گزارش و به این افراد پیشنهاد می شد که از تردد غیرضروری پرهیز کنند؛ اگرچه به هیچ عنوان نمی توان همه تقصیر آلودگی هوا را به گردن سوخت های جایگزین گاز انداخت، اما قطعا بخشی از این مشکل ریشه در همین امر دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همانند سایر نقاط کشور، صنایع فعال در فارس به ویژه کارخانه های سیمان، ملزم به تامین و استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازوت سوزی صنایع و هوای فارس!

مازوت سوزی صنایع و هوای فارس!