مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:002023-01-02اجتماعي

راهکارهای کاهش آلودگی هوا و آلاینده ها


راهکار کاهش آلاینده های هوایی کلان شهرهای کشور هدف گذاری، برنامه ریزی بلندمدت و اجرای گام به گام استراتژی های کنترل آلودگی هواست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، خسرو اشرفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که منبع آلودگی هوا در هر کلان شهری متفاوت است، اظهار کرد: باید هر یک برای شناسایی منبع آلودگی و در جهت رفع آن کوشید به عنوان مثال و براساس سیاهه انتشار کلان شهر تهران که سازمان حفاظت محیط زیست آن را برپایه داده های سال 1396 منتشر کرد، منابع متحرک علت 59 درصد آلودگی هوا، منابع خانگی و تجاری 5 درصد، منابع صنعتی علت 24 درصد ذرات معلق آلاینده در شهر تهران، مسایل تبدیل انرژی و نیروگاهها علت 10 درصد و ترمینالها علت 2 درصد ذرات معلق آلاینده در کلان شهر تهران هستند.

وی با بیان این که این در حالی است منابع آلاینده در کلان شهر اصفهان متفاوت تر از شهر تهران است، افزود: از این رو برای کنترل و مدیریت آلودگی هوا نمی توان برای کل کشور نسخه واحدی را پیچید و باید بر روی منابع عمده تکیه کرد که همه هزینه بر است.

دانشیار دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با بیان این که آمایش سرزمین از دیگر مسایل در موضوع آلودگی هواست، توضیح داد: هم اکنون 20 درصد جمعیت کشور در استان های تهران و البرز با مساحت 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کاهش آلودگی هوا و آلاینده ها

راهکارهای کاهش آلودگی هوا و آلاینده ها