مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 11:452023-01-02سياسي

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از جرائم


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر ضرورت بهره گیری از هوش مصنوعی و فناوری های نوین در حوزه های حقوقی، قضایی و پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اصغر جهانگیر در سخنانی با اشاره به اینکه به موازات پیشرفت های تکنولوژیک و بروز و ظهور فناوری های نوین، روش ها، شگردها و شیوه های ارتکاب جرایم نیز دچار تحولات عجیب و غریبی شده است، گفت: به اقتضای شرایط موجود و فراتر از روش های سنتی و معمول در حوزه های حقوقی و قضایی باید از آخرین فناوری ها برای عدلیه در راستای مبارزه با جرایم و همچنین پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

دبیر شورای عالی پیشگیری از جرم اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه قضا مورد توجه کشورها در دنیا قرار گرفته است استفاده از مقوله هوش مصنوعی است که حتی بسیاری از کشورهای قدرتمند مثل چین، نقشه راهی در این زمینه طراحی و تدوین کرده اند.

جهانگیر با بیان اینکه در سال های اخیر برخی کشورها زیرساخت های حقوقی خود را مبتنی بر مقولاتی مانند دادگاه های هوشمند، عدالت دیجیتال و یا حتی قاضی رباتیک تغییر داده اند، بیان کرد: امروز برای مهار اطاله دادرسی و مقابله با بی نظمی های احتمالی در دادرسی و همچنین مدیریت پرونده ها از فناوری های نوین و هوش مصنوعی استفاده می کنند ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از جرائم

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از جرائم