مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 13:202023-01-02پزشكي

افزایش شک و تردید در مورد یک پادتن مقابله کننده با آلزایمر


پادتنی که در سال 2022 برای مقابله با آلزایمر بررسی شد، موجی از شک و تردید را در مورد ایمنی درمان به همراه داشته و همچنان دانشمندان، هشدارهایی را در مورد آن ابراز می کنند.

- پادتنی که در سال 2022 برای مقابله با آلزایمر بررسی شد، موجی از شک و تردید را در مورد ایمنی درمان به همراه داشته و همچنان دانشمندان، هشدارهایی را در مورد آن ابراز می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وبه نقل از ساینس، توسعه دهنده یک پادتن امیدوارکننده که برای کاهش بیماری آلزایمر طراحی شده بود، یک هشدار کلیدی به شرکت کنندگان در پروژه بررسی این داروی آزمایشی داد.

شرکت زیست فناوری ایزای (Eisai) هشدار داد که مصرف پادتن موسوم به لیکانمب در کنار داروهایی که برای جلوگیری از لخته خون تجویز می شوند، خطر خونریزی مغزی کشنده را افزایش می دهد.

به نظر می رسد بازبینی فرم رضایت آگاهانه که پیشتر توسط ساینس (Science) فاش شد، این ادعای شرکت ایزای را به چالش می کشد که پادتن لیکانمب (lecanemab) هیچ نقشی در مرگ اخیر دو نفر که هم زمان پادتن و داروهای رقیق کننده خون را مصرف کرده و دچار خونریزی مغزی شدید شده بودند، نداشته است.

این شرایط، تردید زیادی در مورد میزان شفافیت شرکت ایزای در مورد خطرات محصول خود و اینکه آیا این شرکت و شرکای آزمایش بالینی آن، هشدارهای لازم را به شرکت کنندگان ابلاغ کرده اند، ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شک و تردید در مورد یک پادتن مقابله کننده با آلزایمر

افزایش شک و تردید در مورد یک پادتن مقابله کننده با آلزایمر