مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 13:202023-01-02پزشكي

آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیرایرانی و مهاجر همزمان با کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

-   دکتر سید جواد حسینی با تاکید بر اهمیت اجرای این برنامه گفت: متعاقب طغیان بزرگ سرخک در کشور افغانستان در سال جاری، مواردی از بیماری سرخک به کشور ایران منتشر و تاکنون منجر به ابتلای حدود 204 نفر از اتباع ایرانی و غیر ایرانی شده که دستاورد ارزشمند حذف سرخک را مورد تهدید قرار داده است.

وی اظهار کرد: پایین بودن پوشش واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی نسبت به کودکان ایرانی و ضعف پوشش واکسیناسیون در کشورهای همسایه سبب پرخطر بودن این گروه از نظر طغیان بیماری های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک و فلج اطفال شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مرحله اول این برنامه مقرر است واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال اتباع غیر ایرانی انجام شود، افزود: نظر به بروز بالای بیماری سل در اتباع غیر ایرانی، در مرحله دوم برنامه که از بهمن سال جاری اجرا خواهد شد، بیماریابی سل در افراد بالای 12 سال در اتباع غیرایرانی به مدت 2 ماه اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی هدف اصلی این برنامه را حفظ سلامت جامعه از طریق ایمن نمودن اتباع غیر ایرانی و بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی

آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی