مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:352023-01-02بين الملل

یونهاپ: کره شمالی 15 تا 60 کلاهک اتمی دارد


خبرگزاری دولتی کره جنوبی با اشاره به تصویر منتشر شده از رهبر کره شمالی مقابل موشک های بالستیک با کلاهک اتمی، نوشت این کشور حدود 15 تا 60 عدد از این کلاهک ها در اختیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار تصاویر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به همراه دخترش در زرادخانه موشک های تاکتیکی اتمی این کشور، سئول این تصاویر را تهدید هسته ای پیونگ یانگ توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی یونهاپ امروز (دوشنبه) نوشت کارشناسان خارجی تخمین می زنند که کره شمالی بین 15 تا 60 کلاهک اتمی در اختیار دارد و همزمان کیم نیز خواستار تولید انبوه بمب های هسته ای شده است.

بر این اساس، در ششمین جلسه عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی که از 26 تا 31 دسامبر 2022 برگزار شد، کیم اعلام کرد که تعداد کلاهک های اتمی  این کشور به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

به نوشته یونهاپ، انجمن دانشمندان هسته ای آمریکا در ماه گذشته میلادی طی گزارشی تخمین زده بود که کره شمالی بین 20 تا 30 کلاهک اتمی مونتاژ شده در اختیار دارد.

مت کوردا محقق ارشد و هانس کریستنسن رییس پروژه اطلاعات هسته ای در این انجمن، می گویند زرادخانه اتمی کره شمالی عمدتا شامل کلاهک های اتمی است که برای استفاده در موشک های بالستیک میان برد مونتاژ شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونهاپ: کره شمالی 15 تا 60 کلاهک اتمی دارد

یونهاپ: کره شمالی 15 تا 60 کلاهک اتمی دارد