مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:452023-01-02پزشكي

7 هزار نوزاد زنجانی غربالگری شنوایی شدند


در استان زنجان تعداد 8 پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و یک پایگاه تشخیصی (کلینیک مطهری) فعالیت دارد که در 9 ماهه سال جاری 7 هزار و 474 نوزاد و بیش از 1 هزار کودک 3 تا 5 ساله از نظر سلامت شنوایی غربال شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان تعداد 8 پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و یک پایگاه تشخیصی (کلینیک مطهری) فعالیت دارد که در 9 ماهه سال جاری 7 هزار و 474 نوزاد و بیش از 1 هزار کودک 3 تا 5 ساله از نظر سلامت شنوایی غربال شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از غربال شنوایی بیش از 8 هزار نوزاد و کودک 3 تا 5 سال خبر داد و گفت: آزمون های غربالگری برای نوزادان بصورت انجام تست OAE برای کلیه نوزادان متولد شده و انجام تست AABR برای کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر است که با دستگاه های کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه  3 پایگاه در شهرستان زنجان، 1پایگاه در شهرستان ابهر، 1پایگاه در شهرستان خرمدره، 1پایگاه در شهرستان خدابنده، 1پایگاه در شهرستان ماهنشان و یک پایگاه در شهرستان طارم فعالیت دارد، افزود: آزمون غربالگری، آزمونی ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد و هدف آن شناسایی نوزادانی است که نیاز به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 هزار نوزاد زنجانی غربالگری شنوایی شدند

7 هزار نوزاد زنجانی غربالگری شنوایی شدند