مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:502023-01-02اقتصادي

منابع کنونی پاسخگوی رفع نیاز نوسازی بافت های فرسوده نیست


با منابع محدود فعلی نمی توان کاری پیش برد و در این زمینه باید با اتخاذ سیاست های حمایتی، سرمایه های مردمی را به میدان آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس کمالی اظهار کرد: منابع دولت محدود است، باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد تا بتوان طرح های مختلف حوزه مسکن را به ثمر رساند.

وی با بیان این که 43 درصد شهر بندرعباس فرسوده است و شهرهای دیگر استان هم دارای بافت های فرسوده با درصد کمتری هستند، عنوان داشت: با منابع محدود فعلی نمی توان کاری پیش برد و در این زمینه باید با اتخاذ سیاست های حمایتی، سرمایه های مردمی را به میدان آورد.

کمالی افزود: باید ساختار و سند راهبردی را برای کلان شهرها به خصوص شهر بندرعباس در نظر بگیریم تا بتوانیم از مشارکت بخش خصوصی برای احیای بافت های فرسوده استفاده کرد و منتظر اعتبارات دولتی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سنددار کردن منازل هم دولت امتیازات خوبی در نظر گرفت و در قانون بودجه 1401 هم به آن پرداخته شد ولی عملا استقبال خوبی اتفاق نیفتاد و علیرغم اطلاع رسانی های متعدد رسانه ای شد و کمتر از 200نفر برای سنددار کردن منازل اقدام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان بیان کرد: در مسکن مهر هم این اتفاق افتاد و کسی استقبال نکرد که درخواست داریم هر چه سریعتر به دلیل احیای بافت های فرسوده، نسبت به سند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع کنونی پاسخگوی رفع نیاز نوسازی بافت های فرسوده نیست

منابع کنونی پاسخگوی رفع نیاز نوسازی بافت های فرسوده نیست