مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 18:352023-01-02سياسي

آخرین وضعیت ماهواره خیام/ نحوه استفاده از داده های ماهواره خیام


مشاور رییس سازمان فضایی ایران از آخرین وضعیت ماهواره خیام خبر داد و گفت: تاکنون تصاویر رنگی و بسیار با کیفیتی از مناطق مختلف کشورمان از ماهواره خیام دریافت کرده ایم.

- به گزارش.

خبرگزاری مهر ، حسین دلیریان مشاور رییس و سخنگوی سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره خیام گفت: همانطور که می دانید ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور با توانمندی تصویربرداری از سطح زمین با دقت یک متر است که مرداد ماه سال جاری از پایگاه بایکونور و با ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار زمین تثبیت شد.

وی افزود: ماهواره خیام در حال حاضر در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دارد و هم اکنون در حال دریافت و اجرای فرامین و ارسال داده و تصویر به ایستگاه های زمینی سازمان فضایی ایران است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره خیام در مقطع کنونی در حال گذراندن آخرین مراحل فرآیند تثبیت عملکرد بهینه خود در فضاست، تصریح کرد: ارسال فرامین و کنترل های ماهواره خیام توسط متخصصان کشورمان در سازمان فضایی ایران انجام می شود و همچنین ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره نیز تماماً طبق الگوریتم رمزنگاری شده و کاملاً امنی که قبلاً توسط متخصصان رمزنگاری سازمان فضایی ایران در ماهواره تعبیه شده، انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت ماهواره خیام/ نحوه استفاده از داده های ماهواره خیام

آخرین وضعیت ماهواره خیام/ نحوه استفاده از داده های ماهواره خیام