مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 20:102023-01-02اقتصادي

شکل گیری جرایم سایبری در استان بوشهر کاهش یافت


با تشدید اقدامات پیشگیرانه، شکل گیری جرایم سایبری در استان بوشهر طی سال جاری سه درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرهنگ مهدی قاسمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات گسترده ای در حوزه تولید و انتشار محتواهای آموزشی پیشگیرانه و آگاه سازی عمومی با همکاری رسانه های فعال استان در سال جاری صورت گرفته است.

وی با تقدیر از توجه مردم به توصیه های هشداری پلیس فتا اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش سه درصدی در شکل گیری جرایم سایبری نسبت به 9 ماهه سال گذشته هستیم.

رییس پلیس فتای استان بوشهر افزود: یکی از مؤلفه های اثرگذار دیگر در کاهش شکل گیری جرایم، پیگیری صحیح و دقیق جرایم به فعلیت رسیده و دستگیری مجرمین سایبری است.

افزایش کشف جرایم سایبری وی بیان کرد: در سال جاری با استفاده از آخرین روش های نوین پی جویی جرایم سایبری و بهره گیری از توان آزمایشگاه فارنزیک و استخراج سرنخ هایی دیجیتال مجرمانه، در بحث شناسایی و دستگیری مجرمین نیز به میزان 17 درصد و در کشف جرایم سایبری نیز حدود چهار درصد افزایش عملکرد مثبته را شاهد هستیم.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسی وضعیت مجرمین دستگیر شده مرتبط با پرونده های تشکیل شده 9 ماهه سال جاری در استان، در حدود 26 درصد از این افراد زیر 20 سال سن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل گیری جرایم سایبری در استان بوشهر کاهش یافت

شکل گیری جرایم سایبری در استان بوشهر کاهش یافت