مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 04:352023-01-03دانش

دستگاه تصویربرداری فوق دقیق برای کاربردهای پزشکی و صنعتی بومی سازی شد


گروهی از مهندسان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز تک فوتون برای تصویربرداری های فوق دقیق در حوزه های پزشکی و صنعتی شدند.

- گروهی از مهندسان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز تک فوتون برای تصویربرداری های فوق دقیق در حوزه های پزشکی و صنعتی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با ورود فناوری کوانتومی مبتنی بر فوتون های منفرد در کشور طی چند سال اخیر، نیاز به یکی از اجزای اساسی برای توسعه ایـن فناوری، یعنی آشکارسازهای تک فوتونی، به خوبی احساس شده است.

در این راستا یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی، آشکارساز تک فوتونی مبتنی بر دیودهای نوری بهمنی نیم رسانا را در کشور تولید کرد.

آشکارساز تک فوتونی این شرکت، با حداکثر بازدهی 65درصد در طول مـوج 550 نانومتر، نرخ شمارش در تاریکی C/s300 و قابلیت شمارش حداکثر 10 میلیون فوتـون در ثانیه را دارد.

عملکرد این آشکارساز به این صورت است که به ازای هر فوتونی که آشکار می شود، پالسی با عرض چندنانوثانیه در خروجی تولید می شود.

ویژگی های این آشکارساز به گونه ای است که از آن در فناوری های مختلفی از جمله ارتباطات کوانتـومی نوری، طیف سنجی تک مولکولی، طیف سنجی همبستگی فوتونی و لیدار می توان استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه تصویربرداری فوق دقیق برای کاربردهای پزشکی و صنعتی بومی سازی شد

دستگاه تصویربرداری فوق دقیق برای کاربردهای پزشکی و صنعتی بومی سازی شد