مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 08:352023-01-03پزشكي

نقرس چه زمانی رخ می دهد؟


علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می کند، - ایسنا/لرستان یک متخصص روماتولوژی گفت: علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می کند، مشخص می شود.

حمزه علی نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر فردی را درگیر کند، اظهار کرد: علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می کند، مشخص می شود.

وی ادامه داد: حمله نقرس می تواند ناگهانی اتفاق بیفتد و اغلب اوقات فرد را در نیمه شب با این احساس که انگشت شست پا در حال سوختن است بیدار می کند.

علی نیا با اشاره به این که مفصل آسیب دیده گرم، متورم و چنان حساس است که حتی وزن لایه رویی آن نیز غیرقابل تحمل به نظر می رسد، عنوان کرد: علائم نقرس ممکن است بیایند و بروند، اما روش هایی برای کنترل علائم و جلوگیری از شدید شدن آن ها وجود دارد.

این متخصص روماتولوژی با اشاره به این که علائم و نشانه های نقرس تقریباً همیشه به طور ناگهانی و غالباً در شب اتفاق می افتد، عنوان کرد: درد مفصلی شدید از جمله این نشانه هاست که معمولاً مفصل بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقرس چه زمانی رخ می دهد؟

نقرس چه زمانی رخ می دهد؟