مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 09:002023-01-03فرهنگي

40 فیلم به یادماندنی از سینمای وسترن


ار زمان تولد سینما تا به امروز، فیلم های وسترن همواره نماد و جزیی اصلی از سینمای آمریکا بوده اند و این ژانر یکی از قدیمی ترین ژانرهای سینمایی است که هنوز طرفداران خود را دارد و فیلم های ماندگاری در این زمینه در سینما به جای مانده است.

- فیلم های ژانر وسترن، معمولاً بین دهه 1850 تا پایان قرن 19 اتفاق می افتند و در حالی که این ژانر ثابت باقی مانده است، زمینه شکل گیری چندین ژانر ترکیبی مانند کمدی های وسترن، موزیکال های وسترن و وسترن های ترسناک نیز بوده است.

ایسنا نوشت؛ به گفته دیوید گرگوری مستندساز، تاریخچه هیچ ژانری به اندازه وسترن به عقب باز نمی گردد و تخمین زده شده که تا 40 درصد از کل فیلم هایی که قبل از سال 1960 ساخته شده اند، وسترن بوده اند.

اگرچه این ژانر در دهه های ابتدایی و میانی قرن بیستم و با تبدیل شدن چندین فیلم به فیلم های کلاسیک، به بیشترین محبوبیت خود رسید، ساخت این فیلم ها در بیایان های خشک در اواخر دهه 70، 80 و 90 همچنان ادامه داشت و بازیگرانی چون کلینت ایستوود ، جان وین ، جیمز استوارت و جف بریجز به لطف نقش آفرینی در فیلم های وسترن، ستاره های مطرح سینما شدند.

در حالی که این ژانر ممکن است مانند اوایل قرن بیستم نباشد، اما همچنان به تکامل خود ادامه داده تا همچنان یک ژانر قابل توجه در صنعت سینما باقی بماند، همانطور که در ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 فیلم به یادماندنی از سینمای وسترن

40 فیلم به یادماندنی از سینمای وسترن