مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 09:232023-01-03پزشكي

علائم سویه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است


زهرا علی اکبریان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها از جمله شست و شوی دست ها با آب و صابون، خودداری از شرکت در تجمعات و حضور در مکان های شلوغ و پرازدحام، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از شیوع موج جدید کرونا ضروریست.

متخصص بیماری های عفونی ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کووید_19 و تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اظهار کرد: گلودرد، سرفه، بدن درد و علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل درد از جمله علائم شایع این سویه جدید است.

علی اکبریان بیان کرد: در صورت بروز علائم مشابه سرماخوردگی باید مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشت و ضمن رعایت بهداشت فردی حتی در منزل برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران و استفاده از ماسک، تا حد امکان از حضور در مراکز تجمعی و عمومی خودداری کرد.

وی زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کافی ندانست و افزود: نباید تصور کرد که اگر فردی قبلا به کرونا مبتلا شده و یا واکسن تزریق کرده است، از ابتلا به سویه جدید این بیماری مصون خواهد بود.

متخصص بیماری های عفونی، قدرت سرایت و مرگ ومیر سویه جدید کرونا را شدیدتر دانست و تاکید کرد: افرادی که واکسینه نشده اند و افراد بالای 18 سال که 6 ماه از تزریق آخرین دز وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم سویه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است

علائم سویه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است