مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:152023-01-03دانش

زیره سبز گیاه دارویی پرمنفعت برای کشت در زنجان


عضو هیئت علمی گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان گفت: گیاهان دارویی محصولاتی ارزآور، اشتغال زا و صادراتی است.

- عزیزاله خیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایران در کمربند خشک و نیمه خشک واقع شده و باتوجه به خشک سالی پی درپی آب برای کشور حیاتی است، اضافه کرد: گسترس کشت گیاهان دارویی کم آب بر و قانع پتانسیل خوبی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب یکی از معظلات همچنین مسائل اقتصادی و اشتغال دغدغه ای مهم برای همگان است، افزود: استان زنجان ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد.

خیری با اشاره به تمدن گیاهان دارویی و علم طب از گذشتگان تا به امروز، ادامه داد: گیاه دارویی به نوعی یک انرژی تجدیدشونده است؛ در اراضی که ما نمی توانیم کشت آبی داشته باشیم با توجه به کمبود منابع آبی، گیاهان دارویی جایگزین مناسبی برای کشت در اراضی دیم خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود بیش از 120 گونه گیاه دارویی در استان، زنجان را به لحاظ ارتفاع و میانگین بارش برای کشت برخی از محصولات دارویی مناسب عنوان کرد و افزود: باید مزیت های منطقه را نیز در نظر بگیریم؛ این گیاهان در دیم زارهای کم بازده نیز پتانسیل خوبی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیره سبز گیاه دارویی پرمنفعت برای کشت در زنجان

زیره سبز گیاه دارویی پرمنفعت برای کشت در زنجان