مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 11:202023-01-03بين الملل

اعزام جنگنده های ژاپنی برای رصد رزمایش ناو هواپیمابر چین


مقامات ژاپن اعلام کردند، جنگنده ها، هواپیماها و کشتی های ارتش این کشور را با هدف رصد عملیات های یک ناو هواپیمابر چینی در دو هفته گذشته اعزام کردند.

- مقامات ژاپن اعلام کردند، جنگنده ها، هواپیماها و کشتی های ارتش این کشور را با هدف رصد عملیات های یک ناو هواپیمابر چینی در دو هفته گذشته اعزام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن اعلام کرد که طی دو هفته گذشته جنگنده ها، هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی خود را با هدف تحت نظر قرار دادن ناو هواپیمابر چینی لیائونینگ و پنج کشتی جنگی چینی که در مانورهای دریایی و عملیات های پروازی در اقیانوس آرام شرکت داشتند، اعزام کرده است.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، این کشور پس از آنکه در تاریخ 16 دسامبر یک گروه از کشتی های نیروی دریایی چین شامل ناوشکن های موشکی، بین جزیره اوکیناوا و جزیره میاکوجیما و از مبدا دریای چین شرقی به سمت غرب اقیانوس آرام حرکت کردند، عملیات های آنها را زیر نظر گرفت.

این وزارتخانه اضافه کرد، قبل از بازگشت این ناو هواپیمابر چینی در همین مسیر در روز یکشنبه، بیش از 300 مورد فرود و برخاست هواپیماهای بال ثابت و بالگردها ثبت شد، در حالی که این وزارتخانه موردی از تجاوز به آب ها و حریم هوایی ژاپن طی این فعالیت ها را گزارش نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام جنگنده های ژاپنی برای رصد رزمایش ناو هواپیمابر چین

اعزام جنگنده های ژاپنی برای رصد رزمایش ناو هواپیمابر چین