مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 11:532023-01-03اقتصادي

روایتی از تحریف رسانه ای برجامیون از «کاسبان تحریم» تا «تحریم نعمت است»


درحالی وزارت نفت زنگنه به منتقدان برجام، برچسب کاسب تحریم می زد که بنابر گفته روابط عمومی خود این وزارتخانه، استفاده از پکیج های ابزاری فروش از جمله ارائه تخفیف به مشتریان امری اساسا متداول است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهور نفت شیل نه تنها آمریکا را نسبت به نفت خلیج فارس بی نیاز کرد و معامله کلان ایران و غرب در حوزه تامین انرژی و دریافت توسعه را از بین برد، بلکه تولید بیشتر شیل، آمریکا را در بازار نفت، رقیب ایران نیز کرد تا با اعمال تحریم و حذف نفت این کشور، نفت شیل خودش را در بازار وارد کند.

در نتیجه با توسعه نفت شیل، نه تنها آمریکا هیچ انگیزه ای برای رفع تحریم و معامله با ایران را ندارد بلکه برعکس انگیزه این کشور بر تحریم نفت ایران برای بازاریابی نفت شیل خود است.

بدین ترتیب تا وقتی ایران نتواند جایگاه و نقش جدیدی در زنجیره اقتصاد جهانی برای خود ایجاد کند، این تحریم ها ادامه خواهد داشت.

در گزارش اول از پرونده ماجرای تحریم با عنوان تحریم نفت ایران با هدف بازاریابی برای شیل آمریکا/ چگونه معامله کلان ایران و غرب به هم خورد به طور مفصل به چرایی تحریم ایران فارغ از نگاه سیاسی دولت های ایران و آمریکا پرداخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از تحریف رسانه ای برجامیون از «کاسبان تحریم» تا «تحریم نعمت است»

روایتی از تحریف رسانه ای برجامیون از «کاسبان تحریم» تا «تحریم نعمت است»