مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 12:082023-01-03اقتصادي

ثبات قیمت ارز با FATF محقق نمی شود/ جهش ارزی 96 نتیجه همکاری با FATF بود


همکاری ایرانِ تحت تحریم با FATF نه تنها موجب همکاری بیشتر با ما نمی شود بلکه برعکس، رشد مشکلات را برای اقتصاد ایران به دنبال دارد؛ ایران در مقطعی پس از برجام در دام این نهاد افتاد و همکاری با آن سبب لو رفتن اطلاعات صرافی ها و جهش ارزی سال 1396 شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در روزهای اخیر، مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ ارز موجب شد تا برخی از جریان غرب گرایِ حاضر در کشور، صحبت های گذشته خود در مورد گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را دوباره بیان کرده و بدون پرداختن به مسئله تحریم، عادی سازی با این نهاد را حلال مشکلات نشان دهند.

موج رسانه ای ایجاد شده در مورد مسئله FATF توسط جریان غربگرا با بیان نکات تکراری سعی دارد تا به شکلی عجیب، مسئله ی تحریم را کوچک تر از FATF نشان داده و مشکلاتی مانند عادی نشدن روابط بانکی را به این نهاد گره بزنند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که رییس کل اسبق بانک مرکزی آقای همتی در اظهاراتی در 2 اسفند 1398 بیان کرد که قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد، همچنین رییس جمهور سابق در تاریخ 4 اسفند 1398 در جلسه هیئت دولت بیان کرد که محدودیت تحریم های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت های FATF است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبات قیمت ارز با FATF محقق نمی شود/ جهش ارزی 96 نتیجه همکاری با FATF بود

ثبات قیمت ارز با FATF محقق نمی شود/ جهش ارزی 96 نتیجه همکاری با FATF بود