مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 14:452023-01-03بين الملل

استولتنبرگ: کشورهای ناتو درباره هزینه های دفاعی گفت وگو می کنند


استولتنبرگ به آژانس خبری DPA گفت، کشورهای عضو ناتو در ماه های آینده در مورد هدف گذاری هزینه های دفاعی خود بحث خواهند کرد، چون برخی از این کشورها خواستار تبدیل هدف دو درصدی نظامی ناتو به رقم حداقلی هستند.

- استولتنبرگ به آژانس خبری DPA گفت، کشورهای عضو ناتو در ماه های آینده در مورد هدف گذاری هزینه های دفاعی خود بحث خواهند کرد، چون برخی از این کشورها خواستار تبدیل هدف دو درصدی نظامی ناتو به رقم حداقلی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشورهای عضو ناتو پیش از این و تحت فشارهای آمریکا در دوره دونالد ترامپ تصمیم گرفته بودند که میزان دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (سه شنبه) با اشاره به این تصمیم قبلی گفت: برخی از متحدان عضو ائتلاف نظامی ناتو به شدت طرفدار تبدیل هدف فعلی دو درصد به حداقل هستند.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه در نشست آتی این سازمان به ریاست وی در این باره بحث می شود، افزود: ما دیدار می کنیم و این دیدار در سطح وزراست.

وی در مقابل نگفت کدام کشورهای عضو ناتو خواستار یک هدف گذاری جاه طلبانه تر در این زمینه هستند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که هدفش دستیابی به یک توافق حداکثری تا نشست بعدی ناتو است که در تاریخ 11 تا 12 ژوییه 2023 در پایتخت لیتوانی، ویلنیوس برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استولتنبرگ: کشورهای ناتو درباره هزینه های دفاعی گفت وگو می کنند

استولتنبرگ: کشورهای ناتو درباره هزینه های دفاعی گفت وگو می کنند