مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 15:152023-01-03سياسي

سردار سلیمانی به روایت سردار علایی


ورود ایران به نبرد با داعش در سوریه و عراق یکی از حساس ترین برهه های سیاسی و تاریخی ایران در دوران معاصر است؛ دوره ای که در آن ایران تلاش کرد جبهه نبرد علیه داعش را نه در استان های مرزی و خیابان های تهران، - بلکه کیلومترها دورتر از ایران در سوریه و عراق بگشاید؛ نبردی که سرانجام با اعلام رسمی سردار شهید سلیمانی با شکست کامل داعش پایان گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: سردار حسن علایی که در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان ارشد سپاه محسوب می شد و امروز در شمایل مدرس دانشگاه فعالیت می کند، یکی از راویانی است که می تواند تصویری از سایه روشن های حضور سردار در جبهه های نبرد جنگ هشت ساله با عراق همچنین دوران پس از آن در نبرد با داعش در سوریه ارایه کند.

سردار علایی در گفت وگو با اعتماد در خصوص برخی ابهامات در زمینه ورود ایران به نبرد با داعش در سوریه و عراق می گوید: ایران بنا بر دعوت دولت های سوریه و عراق و نیز اقلیم کردستان برای مقابله با داعش به آنها کمک کرد.

عمده کمک های ایران مستشاری و تسلیحاتی بوده است و موجب شد تا داعش نتواند بر سوریه و عراق مسلط شود و اقلیم کردستان را به تصرف خود درآورد.

البته اگر ایران با این کشورها قرارداد رسمی برای کمک منعقد می کرد، منافع ایران بهتر تامین می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار سلیمانی به روایت سردار علایی

سردار سلیمانی به روایت سردار علایی