مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 15:202023-01-03بين الملل

تاکید روسیه بر تحکیم راهبردی روابط با چین برای مقابله با آمریکا


«آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک رسانه این کشور اعلام کرد که مسکو و پکن نیازشان به تحکیم روابط راهبردی در شرایط جاری بین المللی را درک می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد روسیه بر لزوم تقویت روابط با چین به منظور مقابله با اقدامات مخرب آمریکا و تسریع در ایجاد جهان چند قطبی تاکید کرد.

آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: رشد قابل توجه پتانسیل درگیری در جهان، سیاست اخیر ایالات متحده و متحدانش با هدف منحرف کردن سیستم امنیتی جهانی و تمرکز آنها بر مهار توسعه کشورهای ما، نیاز روسیه و شرکای چینی مان بر تقویت همه جانبه پیوند راهبردی بین مسکو و پکن را آشکار ساخته است که هم می تواند در برابر اقدامات مخرب واشنگتن مقاومت کند و هم نیروهای سازنده جامعه بین المللی را برای توسعه روابط بین المللی باز و عادلانه جدید بسیج کند .

به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه، کار بزرگی در این مسیر در قالب یک گفت و گوی سیاسی قابل اعتماد بین رهبران مسکو و پکن انجام می شود.

رودنکو افزود: هماهنگی نزدیکتر در سیاست خارجی روسیه و چین بر اساس رویکردهای یکسان یا مشابه در قبال مشکلات کلیدی جهان، تاثیر تثبیت کننده ای بر کل نظام روابط بین الملل دارد و به عنوان عامل تسریع بخش در گذار تدریجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید روسیه بر تحکیم راهبردی روابط با چین برای مقابله با آمریکا

تاکید روسیه بر تحکیم راهبردی روابط با چین برای مقابله با آمریکا