مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 15:252023-01-03سياسي

مراحل رسیدن از فرد مسلمان به امت اسلامی


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به نگاه عمیق اسلام به ابعاد مختلف انسان و جامعه، به تشریح مراحل شکل گیری امت اسلامی با اقتباس از نگاه رهبر معظم انقلاب و قرآن کریم، - پرداخت.

آیت الله لطف الله دژکام سه شنبه 13 دی ماه در همایش مدیران محله اسلامی در شیراز ضمن تسلیت سومین سالرور شهادت شهید سلیمانی با بیان این سئوال که محله اسلامی کجای بحث قرآن قرار دارد؟ گفت: این پرسشی است که همه گام ها باید ذیل یک نگاه قرآنی و دینی پیش رود، یعنی نمی توانیم جدا از نگاه اسلامی کار را مدیریت کنیم.

او با ییان اینکه برای اسلامی شدن با یک اقتباس از نگاه رهبر معظم انقلاب و نگاه به قرآن کریم باید 6 مرحله را سپری کنیم، افزود: مرحله اول این است که فرد اسلامی و مسلمان باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خیلی موافع به اجتماع پرداخته ایم و از فرد غافل شده ایم، در حالی که اگر ما فرد را تربیت نکنیم در اینکه جامعه را بخواهیم اسلامی کنیم دچار مشکل خواهیم بود، بنابراین برخلاف نگاه های چپ و کمونیستی که عموما ساختارگراست، اسلام روی فرد نیز تاکید دارد.

آیت الله دژکام ادامه داد: چون ما با تمدن دیگری رقیب هستیم، باید اصطلاحات آنها را بدانیم و نشان دهیم از موضع متفاوت از آنها کار می کنیم؛ آنها می گویند اگر بخواهیم فردی کار کنیم، با اجتما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراحل رسیدن از فرد مسلمان به امت اسلامی

مراحل رسیدن از فرد مسلمان به امت اسلامی