مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 16:402023-01-03پزشكي

تبدیل سلول های بنیادی به ساختار های اولیه چشم


این اندام واره ها می توانند به مطالعه تعاملات مغز و چشم در طول رشد جنینی، مدل سازی اختلالات مادرزادی شبکیه و تولید انواع سلول های شبکیه شخصی سازی شده برای آزمایش های دارویی و پیوند عضو کمک کنند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از پایگاه اخبار علمی سایتک، دانشمندان با انتشار مقاله ای گزارش دادند که مغز های کوچکی را که در آزمایشگاه از سلول های بنیادی رشد یافته بودند، به طور خودبه خود به ساختار های اولیه چشم تبدیل شدند.

دانشمندان مشاهده کردند روی ارگانویید ها یا اندام واره های کوچک مغزی گرفته شده از انسان که در ظرف آزمایشگاه رشد یافته بودند، دو جام بینایی متقارن دو طرفه تشکیل شد که منعکس کننده تکامل ساختار های چشم در جنین انسان است.

این نتیجه باورنکردنی می تواند به درک بهتر فرآیند تمایز و رشد چشم و همچنین بیماری های چشم کمک کند.

    جی گوپالاکریشنان، عصب شناس بیمارستان دانشگاه دوسلدورف در آلمان اعلام کرد: این تحقیق قابلیت اندام واره های مغز را برای تولید ساختار های حسی اولیه که حساس به نور هستند و انواع سلول های مشابه سلول های موجود در بدن را در خود جای می دهند، نشان می دهد.

این اندام واره ها می توانند به مطالعه تعاملات مغز و چشم در طول رشد جنینی، مدل سازی اختلالات مادرزادی شبکیه و تولید انواع سلول های شبکیه شخصی سازی شده برای آزمایش ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل سلول های بنیادی به ساختار های اولیه چشم

تبدیل سلول های بنیادی به ساختار های اولیه چشم