مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 22:102023-01-03سياسي

رونمایی از سازه حجمی عروج در عباس آباد


مراسم رونمایی از «سازه حجمی عروج» همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

- مراسم رونمایی از سازه حجمی عروج همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمدحسین حجازی؛ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد درباره رونمایی از سازه یادمان بزرگداشت مردان میدان با عنوان عروج توضیح داد و گفت: پروژه عروج از جمله آثار هنری و ماندگار در این دوران است و طی این سال ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سعی کرده فعالیت هایش همسو با منظر حیات اجتماعی، فرهنگی و هنری باشد و زاویه فضای دینی و مذهبی را از نگاه هنر ببیند.

این اثر با الهام و اقتباس از مینیاتور معراج حضرت محمد(ص) اثر سلطان محمد نقاش در قرن شانزدهم میلادی و ترکیب با عناصر معماری و اسلیمی و ختایی برگرفته از هنر ایرانی - اسلامی و نمادهایی مثل محراب، گنبد، کتیبه، نقوش گیاهی مثل درخت و بوته طراحی شده است.

در ترکیب بندی اثر تلاش شده با استفاده از فرم اسپیرال(حلزونی) که یکی از بدیع ترین و مفهومی ترین نمادهای ایرانی اسلامی است به عنوان زمینه اصلی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سازه حجمی عروج در عباس آباد

رونمایی از سازه حجمی عروج در عباس آباد