مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 06:552023-01-04سياسي

هرج و مرج در کنگره آمریکا پس از 3بار شکست برای انتخاب رییس مجلس


کنگره آمریکا بدلیل شکست حزب جمهوری خواه برای تعیین رییس مجلس نمایندگان با هرج  و مرج روبرو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از هیل، شکست حزب جمهوری خواه آمریکا برای تعیین رییس مجلس نمایندگان به هرج و مرج در کنگره منجر شد.

حزب جمهوری خواه آمریکا پس از انتخابات میان دوره ای کنگره موفق شد تا در رقابتی نزدیک کنترل مجلس نمایندگان را بدست آورد و در شرایطی که می بایست شب گذشته رییس مجلس را انتخاب کند، اما اعضای این حزب حاکم در مجلس نمایندگان نتوانستند بر سر انتخاب رییس مجلس به نتیجه برسند.

کوین مک کارتی ، نماینده جمهوری خواه از کالیفرنیا نامزد اصلی جمهوری خواهان برای ریاست مجلس است و تلاش او برای انتخاب شدن به عنوان رییس مجلس در سه بار رای گیری متوالی با شکست مواجه شد که این آشفتگی نشانگر گرهی تازه در کنگره است.

در حالی که جمهوری خواهان برای اولین بار از سال 2018 موفق شده اند تا کنترل مجلس نمایندگان را بدست گیرند، اما عدم تعیین رییس مجلس از سوی آنان که طی 100 سال گذشته در آمریکا بی سابقه است، موقعیت ضعیف جمهوری خواهان را نشان داد.

بن بست جمهوری خواهان آمریکا برای تعیین رییس مجلس نمایندگان بدلیل قرار گرفتن مک کارتی و متحدانش در برابر گروه کوچکی از محافظه کاران تندرو شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرج و مرج در کنگره آمریکا پس از 3بار شکست برای انتخاب رییس مجلس

هرج و مرج در کنگره آمریکا پس از 3بار شکست برای انتخاب رییس مجلس