مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:212023-01-04اقتصادي

هشدار پارلمان مصر بابت گرانی و قحطی کالاهای اساسی و به ستوه آمدن مصری ها


اعضای پارلمان مصر دولت این کشور را به شکست مفتضحانه در مقابله با تورم افسار گسیخته و گرانفروشی و قحطی کالاهای اساسی متهم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید ،  گرانی و گرانفروشی با آغاز سال نو میلادی همچنان بر آشفته بازار مصر سایه انداخته و مردم و نمایندگان این کشور از افزایش قیمت سرسام آور کالای اساسی و کمبود شدید کالاهایی نظیر روغن، شکر، برنج و آرد و نبود نظارت موثر دستگاه های متولی گلایه دارند.

اعضایی در پارلمان مصر در پی کاهش عرضه کالاهای اساسی در بازارها و بالا رفتن روزانه قیمت ها در غیاب کامل دستگاه های نظارتی دولتی خواستار برکناری علی المصیلحی وزیر تدارکات و بازرگانی این کشور شدند.

این درخواست را نمایندگان پارلمان مصر در جلسه روز سه شنبه بررسی علل افزایش قیمت ها و کمبود برخی کالاهای اساسی در بازارهای این کشور مطرح کردند.

احمد فرغل یک عضو پارلمان مصر می گوید: از کل دولت می خواهم استعفای خود را اعلام کند، زیرا به وزارت بازار سیاه تبدیل شده و شهروندان را طعمه گرانی ها قرار داده است، به نحوی که باید برای پیدا کردن و خرید یک کیلوگرم برنج چقدر زمان صرف کنند.

وی افزود: مصری ها دیگر غذا پیدا نمی کنند و برنج اکنون به دو قیمت فروخته می شود یکی رسمی و دیگری غیر رسمی و مثل روغن خور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پارلمان مصر بابت گرانی و قحطی کالاهای اساسی و به ستوه آمدن مصری ها

هشدار پارلمان مصر بابت گرانی و قحطی کالاهای اساسی و به ستوه آمدن مصری ها