مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:462023-01-04سياسي

شبان نیا: رهبری از مشتاق ترین افراد در امر اصلاح ساختاری است


یکی از دغدغه مندترین افراد در اصلاح ساختاری برای کارآمدی بهتر نظام خود شخص رهبری است و اساساً با توجه به شرایط دنیای جدید هیچ نظام سیاسی بدون انعطاف نمی تواند در امر حکمرانی موفق باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اتفاقات اخیر و بلوایی که از طریق رسانه های جمعی، مغز و اختیار مردم را در اختیار گرفته بود، بار دیگر فضا را برای عده ای فراهم آورد تا با پیش کشیدن یک کلیشه تکراری و تاریخ مصرف گذشته، سخن از ناکارآمدی نظام با رویکرد دینی بزنند و جو حاکم را به سمت سکولاریسم سیاسی سوق دهند.

در این باره با حجت الاسلام قاسم شبان نیا، عضو مؤسسه امام خمینی و استاد حوزه علمیه گپی زدیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید.

رهبری از مشتاق ترین افراد در امر اصلاح ساختاری است شبان نیا در ابتدا گفت: همواره بعضی از جریانات انحرافی سیاسی به اسم اصلاح در نظام جمهوری اسلامی هدف افساد فی الارض را پیگیری می کنند، همانطور که علامه مصباح در کتاب اصلاحات ریشه ها و تیشه ها در این باره سخن می گوید.

نظام حال حاضر از دور کن تشکیل شده است اسلامیت و جمهوریت و طبیعی است که در چنین زمینه ای حضور و نقش مردم باید بر اساس احکام و قوانین اسلامی تعریف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبان نیا: رهبری از مشتاق ترین افراد در امر اصلاح ساختاری است

شبان نیا: رهبری از مشتاق ترین افراد در امر اصلاح ساختاری است