مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:302023-01-04بين الملل

خدمات سفارت آمریکا در کوبا از سر گرفته می شود


سفارت آمریکا در کوبا، برای اولین بار از سال 2017 که بیماری یک سری کارکنان دیپلماتیک با منشاء ناشناخته موجب شد تا حضور آمریکایی ها در هاوانا کاهش یابد، - ارائه خدمات کنسولی و ویزا را از امروز (چهارشنبه) از سر می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفارتخانه آمریکا به تازگی تایید کرد که رسیدگی به ویزای مهاجرت را آغاز خواهد کرد و اولویت با مجوز برای اتحاد مجدد کوبایی ها با خانواده هایشان در ایالات متحده و موارد دیگر مانند ویزای لاتاری است.

تجدید دوباره مناسبات، در شرایطی رخ می دهد که بزرگترین موج مهاجرتی از کوبا در حال وقوع است و دولت بایدن از این بابت که راه های قانونی بیشتری به روی کوبایی ها بگشاید و گفت وگوی تازه ای را با دولت کوبا به رغم سابقه پر تنش روابط دوجانبه آغاز کند، تحت فشار است.

پیش بینی می شود که آمریکا سالیانه دست کم 20 هزار ویزا به کوبایی ها بدهد.

با این حال، این قطره ای در موج مهاجرتی کوبایی ها به حساب می آید که طی سال های اخیر مهاجرتشان با بحران های سیاسی و اقتصادی این کشور جزیره ای اوج گرفته است.

اواخر دسامبر، مقامات دولت آمریکا گزارش دادند که کوبایی ها را 34675 بار در امتداد مرز مکزیک در ماه نوامبر متوقف کرده اند که 21 درصد از 28848 بار در اکتبر افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات سفارت آمریکا در کوبا از سر گرفته می شود

خدمات سفارت آمریکا در کوبا از سر گرفته می شود