مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:552023-01-04سياسي

فرماندهی حاج قاسم در منطقه ای که 360 درجه در محاصره داعش بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد حسین طارمی؛ همزمانی تقریبی آزادسازی آمرلی توسط نیروهای مردمی عراقی که با حضور فیزیکی سردار شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران همراه بود؛ - سردار شهید سلیمانی در عملیات منطقه آمرلی در محاصره 360 درجه داعش قرار داشت، ولی با عملیاتی بزرگ توانست این منطقه را آزاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد حسین طارمی؛ همزمانی تقریبی آزادسازی آمرلی توسط نیروهای مردمی عراقی که با حضور فیزیکی سردار شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران همراه بود؛ این واقعه با ماجرای محاصره کوبانی یکی از درس آموزترین وقایع چند سال اخیر است.

  داعش از بخش هایی از شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) عقب نشینی کرد ولی وضعیت این شهر تنها در فاصله ای چند کیلومتری با ترکیه همچنان شکننده و وخیم گزارش می شد، مقامات ترک نه تنها کار خاصی برای شکستن محاصره این شهر نکردند، بلکه از رفتن کردهای آواره سوریه و کردهای ترکیه برای کمک به کوبانی جلوگیری و کوبانی های آواره را هم حتی به کشور خود راه نمی دادند.

  کوبانی، قربانی چانه زنی های ترکیه و آمریکا شده بود.

ترکیه قصد داشت با فشار بر آمریکا ابتدا منطقه پرواز ممنوع در مرزهای خود با سوریه ایجاد کند و بعد اگر شرایط را فراهم دید به کمک کوبانی برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندهی حاج قاسم در منطقه ای که 360 درجه در محاصره داعش بود

فرماندهی حاج قاسم در منطقه ای که 360 درجه در محاصره داعش بود