مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 12:352023-01-04اجتماعي

بارش برف در ارتفاعات کشور/ کوهنوردان از صعود بپرهیزند


بنا به توصیه سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف در ارتفاعات استان ها و کاهش دما، کوهنوردان از صعود بپرهیزند.

- صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور درباره شرایط جوی کوهستان ها و ارتفاعات اظهارکرد: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (14 آذر) در جنوب غرب فعالیت خود را آغاز می کند.

این سامانه برای استان هایی همچون بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش های خوبی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف شدید پیش بینی می شود که از استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری تا شمال استان فارس و ارتفاعاتی که در شمال بوشهر و استان خوزستان وجود دارد، برف بسیار شدیدی را تجربه خواهند کرد بنابراین توصیه می شود در این مناطق از هر گونه فعالیت کوهنوردی پرهیز شود.

به دلیل بارش برف شدید، کولاک برف و کاهش دما در ارتفاعات خطر جانی وجود دارد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی روز پنجشنبه (15 دی) علاوه بر این استان ها در استان کرمان و ارتفاعات آن و خراسان رضوی نیز برف و کولاک پیش بینی می شود بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات باید خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش برف در ارتفاعات کشور/ کوهنوردان از صعود بپرهیزند

بارش برف در ارتفاعات کشور/ کوهنوردان از صعود بپرهیزند