مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 14:252023-01-04پزشكي

سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست/ ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد


کرمی بدن درد و گرفتگی عضلات، اسهال و استفراغ و خس خس سینه را از علائم زیرسویه جدید عنوان کرد و گفت: ستاد کرونا فوراً جلسات را تشکیل داده و تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پروفسور علی کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) در رادیو گفت وگو اظهار کرد: زیرسویه جدید در حال جولان دادن در کل دنیاست و این موضوع با سه اتفاق یعنی شروع سال جدید میلادی، اجرای مسابقات جام جهانی در کشور قطر و فصل سرما همزمان شد.

وی با بیان اینکه این ویروس ها هوای سرد را خیلی دوست دارند و سریعاً از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند گفت: مردم فکر می کنند کرونا تمام شده و لذا به ندرت شاهدیم که افراد ماسک بزنند و فاصله گذاری ها را رعایت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه زیرسویه های جدید در کشور چین و ژاپن و آمریکا به شدت در حال گسترش است اظهار کرد: این زیرسویه های جدید همان ویروس جهش یافته کرونا هستند که با سرعت واگیر بسیار بالاتر به افراد منتقل می شوند.

پروفسور کرمی عنوان کرد: علائمی مانند اسهال و استفراغ، خس خس سینه، بدن درد و گرفتگی عضلات در سویه جدید دیده می شود و از این رو ستاد کرونا باید فوراً جلسات را تشکیل داده و تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست/ ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد

سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست/ ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد