مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 14:252023-01-04اجتماعي

دومین سامانه بارشی قوی وارد آسمان ایلام شد


رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: دومین سامانه پر بارش فصل زمستان از امروز وارد استان شده و تا روز جمعه فعال خواهد بود.

- مجتبی میهن پرست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عمده بارش ها امروز و فردا خواهد بود و در طول روز جمعه نیز با توجه به وجود رطوبت در هوا بارش ها به صورت پراکنده و تضعیف شده است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای دامنه پراکنش این سامانه کل استان را در بر می گیرد، اما شدت بارش ها در برخی نواحی شمالی و جنوبی استان بیشتر از سایر مناطق است.

میهن پرست یادآور شد: بارش باران، رگبار، رعد و برق، مه آلودگی در گردنه ها و نواحی پست، وزش باد، احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر از جمله پیامدهای جوی این سیستم خواهد بود.

وی یادآور شد: در مدت فعالیت سامانه دمای روزانه افت محسوس و بعد از عبور موج بارشی دمای شبانه و صبحگاهی کاهش پیدا می کند و یخبندان صبحگاهی تشکیل می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اضافه کرد: آبگرفتگی مسیل ها و معابر، طغیان رودخانه ها و لغزندگی مسیرها از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

آماده باش در استان مدیرکل مدیریت بحران استان نیز به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین سامانه بارشی قوی وارد آسمان ایلام شد

دومین سامانه بارشی قوی وارد آسمان ایلام شد