مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 14:352023-01-04اقتصادي

سند الگوی کشت استان مرکزی رونمایی شد


رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: سند الگوی کشت تضمین کننده امنیت و اقتدار غذایی کشور است و باید همه ظرفیت ها برای اجرای آن در استان بکار گرفته شود.

-   علی صفری 14 دی در آیین رونمایی از سند الگوی کشت استان مرکزی اظهار کرد: ایجاد اقتدار غذایی و سپس حاکمیت غذایی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: با ایجاد اقتدار غذایی علاوه بر تامین مواد غذایی داخل، می توان نسبت به توسعه صادرات نیز در این بخش برنامه ریزی کرد که این مهم اقتدار هر چه بیشتر کشور را به همراه دارد و در فضای دیپلماسی نیز تاثیرگذار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی از جمله برنامه هایی است که از 50 سال گذشته در کشور مطرح شده و تاکنون اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی، خصوصی ترین بخش در کشور است نمی توان برای کشاورزان تعیین تکلیف کرد که چه محصولی توسط آنان کشت شود بلکه کشت محصولات کشاورزی بر اساس صرفه اقتصادی این محصولات توسط کشاورزان انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: چهار میلیون و 400 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در کشور وجود دارد که 100 هزار نفر از این بهره برداران در استان مرکزی فعالیت می کنند و با توجه به اینکه کشاورزان مالکیت زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند الگوی کشت استان مرکزی رونمایی شد

سند الگوی کشت استان مرکزی رونمایی شد