مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 16:402023-01-04فرهنگي

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت


دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت 6 گروه نمایشی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه 14 دی ماه 1401 در یاسوج پایان یافت.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت 6 گروه نمایشی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه 14 دی ماه 1401 در یاسوج پایان یافت.

فاطمه فخری، کارشناس امور هنری معلولین سازمان بهزیستی کشور با حضور در محل اجرای جشنواره در گفت و گو با روابط عمومی بهزیستی استان گفت: جشنواره تئاتر معلولین برای اولین بار در سال 82 بصورت بین المللی و با هدف توانبخشی فردی و اجتماعی و تغییر نگرش اجتماعی منجر به مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت برگزار شد و فیستوال ها بصورت منطقه ای ادامه داشت تا اواخر سال 98 که شروع دوران سخت بیماری کرونا بود.

وی برداشت جداسازی اجتماعی از تئاتر معلولین را نادرست دانست و اظهارکرد: اکثر گروه های نمایشی تلفیقی از افراد سالم و دارای محدودیت می باشد؛ و درواقع هدف ما استفاده از هنر نمایش برای تعاملات فردی و خصوصا اجتماعی است و اصلی ترین موضوع در این فیستوال ها برای توجه به شرایط توانخواهان در طراحی ها و زیرساخت های لازم می باشد و استفاده از داوران مطرح کشوری برای رفع نقاط ضعف و حرفه ای کردن ساختار تئاتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت