مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 17:102023-01-04سياسي

رییس جدید امارات درصدد ترمیم مناسبات کشور خود با ایران است


پیام وزیر خارجه امارات نشان می دهد که رییس جدید امارات متحده عربی درصدد ترمیم مناسبات کشور خود با ایران است تا نوعی توازن در سیاست منطقه ای خود ایجاد کند.

- حسن هانی زاده در گفتگو با مهر ، با اشاره به ارائه پیام کتبی وزیر خارجه امارات به امیرعبداللهیان توسط سفیر این کشور، اظهار داشت: امارات در طول 4 دهه گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران روابط خود را تا حد قابل قبولی با ایران حفظ کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر روابط امارات با ایران در زمینه های اقتصادی بود، ادامه داد: در زمان ریاست شیخ زائد آل نهیان روابط تا حد زیادی در حوزه سیاسی مناسب بود اما بعدها این کشور تحت تأثیر عربستان سعودی موضع گیری های غیردوستانه در مسئله عراق، سوریه و یمن اتخاذ کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: در طول یک دهه گذشته مناسبات امارات و ایران تحت تأثیر فضای منطقه ای و بین المللی بود.

وی افزود: عربستان سعودی توانست در سیاست ها و موضع گیری های تهاجمی خودش نسبت به ایران، امارات را با خود همراه کند که این موضوع سبب شد تا سطح روابط دیپلماتیک ایران طی یک دهه گذشته از حد سفیر به کاردار تنزل یابد.

هانی زاده تصریح کرد: اخیراً رویکردهایی از طرف رییس جدید امارات متحده نسبت به ایران صورت گرفته و این کشور اعلام آمادگی برای اعزام سفیر جدید به ایران کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید امارات درصدد ترمیم مناسبات کشور خود با ایران است

رییس جدید امارات درصدد ترمیم مناسبات کشور خود با ایران است