مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 17:352023-01-04پزشكي

8 هزار نوزاد و کودک زنجانی تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند


مدیر کل بهزیستی استان زنجان از غربال شنوایی  بیش از 8 هزار نوزاد و کودک 3 تا 5 سال خبر داد و گفت: اگر بررسی شنوایی نوزاد دیر انجام شود باعث تاخیر در رشد و زبان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سلمان حسینی روز چهارشنبه گفت: در استان زنجان تعداد 8 پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان ویک پایگاه تشخیصی (کلینیک مطهری) فعالیت دارد که در 9 ماهه سال جاری 7 هزار و 474 نوزاد و بیش از 1 هزار کودک 3 تا 5 ساله از نظر سلامت شنوایی غربال شده اند.

وی با اشاره به اینکه 3 پایگاه در شهرستان زنجان، 1پ ایگاه در شهرستان ابهر، 1پ ایگاه در شهرستان خرمدره، 1پ ایگاه در شهرستان خدابنده، 1پ ایگاه در شهرستان ماهنشان و 1پ ایگاه در شهرستان طارم فعالیت دارد، افزود: آزمون غربالگری، آزمونی ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد و هدف آن شناسایی نوزادانی است که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از غربال شنوایی بیش از 8 هزار نوزاد و کودک 3 تا 5 سال خبر داد و گفت: آزمونهای غربالگری برای نوزادان بصورت انجام تست OAE برای کلیه نوزادان متولد شده وانجام تست AABR برای کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر است که با دستگاههای کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 هزار نوزاد و کودک زنجانی تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند

8 هزار نوزاد و کودک زنجانی تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند