مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 18:152023-01-04سياسي

مطالبه نمایندگان از هیئت رییسه مجلس درباره وزرا


یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ارجاع طرح های نمایندگان برای استیضاح وزرا از سوی هیئت رییسه مجلس، گفت: 58 نفر در سامانه خواستار استیضاح وزیر بهداشت هستند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه روز چهارشنبه 14 دی 1401 مجلس در تذکری خطاب به هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه ماده 221 صراحت دارد که هیئت رییسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع نماید اظهار کرد: این موضوع قابل تفسیر نیست؛ اینکه شما دروازه ای کنترلی در هیئت رییسه گذاشتید و بررسی می کنید که موضوعی به مصلحت است یا نیست.

وی افزود: طبق ماده 16 آیین نامه مجلس اعضای هیئت رییسه سوگند خوردند که در انجام وظایف مراعات بی طرفی کامل و اجتناب از هرگونه اقدام مخالف آیین نامه داشته باشند.

همچنین طبق ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس، رییس و سایر اعضای هیئت رییسه مجلس در مورد انجام وظایف محوله در این آیین نامه در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند؛ ما از هیئت رییسه مجلس به دلیل عملکرد خلاف آیین نامه به کجا شکایت کنیم؟ به کمیسیون اصل نود یا کمیسیون آیین نامه؟ امضا جمع کنیم یا اینکه از نمایندگی استعفا دهیم؟ خیلی راحت بگویید کار خودتان را می کنید و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه نمایندگان از هیئت رییسه مجلس درباره وزرا

مطالبه نمایندگان از هیئت رییسه مجلس درباره وزرا