مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 21:052023-01-04اقتصادي

فرایند تولید محصولات کشاورزی در مازندران مهندسی شده نیست


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بازارهای صادراتی به پروسه تولید توجه می شود درحالی که فرایند تولید ما مهندسی شده نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن رزاقی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی گیاهان دارویی در آمل با اظهار اینکه کشت گیاهان دارویی دارای اهمیت ویژه ای است، تنوع اقلیمی و گونه ای را از ویژگی های کشور دانست و گفت: طی سال های گذشته حق گیاهان دارویی ادا نشده است.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی در دولت های قبل افزود: در دولت کنونی طرح اصلاح الگوی کشت کشور مصوب و ابلاغ شده است وبا توجه به کاهش بارندگی باید به سمت تغییر الگوی کشت و تولید محصولات سوق پیدا کنیم.

وی با اظهار اینکه روند تولید، فراوری و بازاررسانی محصولات کشاورزی اهمیت دارد، گفت: در حال حاضر در زمینه تولید مشکل نداریم و با بیش بود تولید در بازار روبرو هستیم و باید به بخش های فراوری و بازاررسانی محصولات توجه کنیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: باید از مزرعه تا سفره وزارت جهاد کشاورزی وظیفه مندی دارد و در حوزه بازرگانی محصولات و صادرات سواد لازم را نداریم.

رزاقی تصریح کرد: اکنون همه هدف این است محصول را به بازار صادراتی و هدف عرضه و روانه کنیم اما سواد لازم درباره علایق و استانداردهای تعریف شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند تولید محصولات کشاورزی در مازندران مهندسی شده نیست

فرایند تولید محصولات کشاورزی در مازندران مهندسی شده نیست