مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 22:152023-01-04سياسي

10 هزار پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان نصب می شود


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 10 هزار پنل خورشیدی در استان نصب می شود.

- به گزارش، مهرداد جهاندیده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با هدف توسعه پایدار جامعه روستایی و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از انرژی پاک، طرح تأمین و اجرای 10 هزار پنل خورشیدی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این برنامه طی تفاهم نامه پنج جانبه ای میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بسیج سازندگی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای پنل های خورشیدی برای روستاییان، خاطر نشان کرد: هزینه های احداث این پنل ها، از محل تسهیلات بانک عامل تأمین می شود و کسانی که تمایل به استفاده از ظرفیت پنل خورشیدی دارند می توانند با ثبت نام در سامانه مهرسان، از این امکانات بهره مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و 822 نفر در سامانه مهرسان ثبت نام کرده اند و به زودی در شهرستان چابهار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان استان وارد فاز نخست اجرایی خواهد شد.

جهاندیده در ادامه گفت: از جمله چالش های جدی مناطق روستایی، دسترسی به نعمت برق است که گسترش تعداد پنل های خورشیدی، به کاهش این چالش ها کمک می کند و از طرفی بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان نصب می شود

10 هزار پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان نصب می شود