مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 08:302023-01-05اقتصادي

عواملی که باعث نابودی خاک می شوند


کارشناس مهندسی مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: زمانی که خاک و حاصلخیزی آن از دست می رود درواقع یک بخش مهم برای تولید محصولات کشاورزی با مشکل مواجه می شود پس از آن نیز اشتغال افراد در معرض خطر قرار می گیرد.

- فرزاد رضازاده در گفت وگو با ایسنا درخصوص آلودگی و فرسایش خاک، راه های جلوگیری از آن و معضلاتی که به همراه دارد، اظهار کرد: آلودگی و تلفات خاک دو عاملی هستند که موجب می شوند خاک از دسترس خارج شود، براساس آمار موجود حدود 33 درصد از حاصلخیزی خاک استان چهارمحال و بختیاری نیز به دلیل همین دو عامل از دست رفته است.

کارشناس مهندسی مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به تغییر کاربری اراضی، افزود: با توجه به گسترش شهرها، جاده ها و.

می توان گفت تغییر کاربری اراضی به عنوان بزرگ ترین عامل برای از دست رفتن خاک به شمار می آید، براساس آمار سازمان جهادکشاورزی از 250 هزار هکتار خاک موجود در استان که زیرکشت دیم و آبی قرار دارند متاسفانه 70 هزار هکتار در اطراف شهرها واقع شده اند و 20 هزار هکتار نیز در نزدیکی جاده ها قرار دارند که برای توسعه جاده ها در آینده پیش بینی شده اند یعنی درحال حاضر 90 هزار هکتار خاک در معرض خطر در استان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که باعث نابودی خاک می شوند

عواملی که باعث نابودی خاک می شوند