مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 09:352023-01-05سياسي

تایباد نیاز به کار فرهنگی دارد


امام جمعه اهل سنت تایباد با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به شهر تایباد داشت، گفت: این شهر نیاز به کار فرهنگی دارد و هرچه کار شود، استعداد و ظرفیت دارد؛ - همچنین مرزی بودن این شهر به آن ویژگی مضاعفی داده است و باید بیشتر به آن رسیدگی شود.

مولانا غلام نبی توکلی در دیدار با احمد مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیات دولت به تایباد تقاضا کردیم که وی یک سفر مجزا به تایباد داشته و مشکلات حوزه گسترده فرهنگ و هنر را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

وی با اشاره به مفاخر شهرستان تایباد افزود: عرفان اسلامی در تایباد به عاشقانه ترین شکل ممکن تصویرسازی شده و کسانی نظیر مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی و شیخ العالم سیف الدین باخرزی گل های سرسبد این عرفان عاشقانه هستند که تیمور و خاندان چنگیزخان را رام خود و مطیع اسلام عاشقانه می کنند، به گونه ای که عروس چنگیز و مادر سومین خان مغول 1000 بالشت نقره را وقف سیف الدین باخرزی می کند تا در راستای دین اسلام هزینه کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: علی بن حسن باخرزی نمونه دیگری از بزرگان فرهنگ و ادبیات ایران است که در این منطقه متولد شد، زیست و درگذشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایباد نیاز به کار فرهنگی دارد

تایباد نیاز به کار فرهنگی دارد