مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 13:402023-01-05اقتصادي

بالا و پایین طرح مالیات بر عایدی سرمایه


طرح مالیات بر عایدی سرمایه از جمله طرح های پر سر و صدایی است که این روزها مورد توجه نمایندگان مجلس است و احتمالاً بزودی به تصویب خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روز سه شنبه هفته جاری طرح مالیات بر عایدی سرمایه مورد بررسی قرار گرفت و بند ت این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

در بند ت طرح مالیات بر عایدی سرمایه آمده است: استفاده از دستگاههای کارتخوان بانکی(pos)، درگاه های پرداخت الکترونیکی و سایر ابزارهای پرداخت مختص انجام فعالیتهای اقتصادی صرفاً با اتصال به حساب های بانکی تجاری و ثبت آن ها به عنوان پایانه فروشگاهی یا اتصال آن ها به سامانه مؤدیان، مجاز است.

به صورت کلی به نظر می رسد دولت و مجلس برای گسترش پایه های مالیاتی این بار از مسیر دارایی های اشخاص مصمم تر از همیشه هستند.

روزنامه جهان صنعت در همین رابطه گفت وگویی با فریبا نوروز، کارشناس مالیاتی و عضو انجمن حسابداران خبره ایران به عمل آورده که متن این گفت وگو در ادامه می آید.

در ابتدا توضیحی مختصر در خصوص طرح عایدی سرمایه ارائه دهید.

موضوع طرح عایدی سرمایه که زمانی هم لایحه آن از طرف دولت در دوره آقای روحانی ارائه شده بود درباره اضافه ارزش دارایی یا همان کاپیتال گین Capital Gain است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالا و پایین طرح مالیات بر عایدی سرمایه

بالا و پایین طرح مالیات بر عایدی سرمایه