مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 17:552023-01-05فرهنگي

ثبت جهانی کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی قرار دارد


مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: امسال بحث ثبت جهانی کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی قرار دارد که در این راستا حدود 90 کاروانسرا در فهرست قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان در سفر به اردستان، اظهار داشت: شهرستان اردستان از جمله شهرهای باارزش استان در حوزه های فرهنگی و تاریخی بوده و از دیرباز مفاخر ارزشمند در این شهرستان وجود دارند و همچنین مکان های تاریخی ارزشمند از جمله مسجد جامع و غیره را دارد.

وی افزود: با توجه به وجود ابنیه تاریخی ارزشمند در این شهرستان به دنبال این هستیم که بتوانیم به نوعی نگاه به آثار باارزش را تغییر دهیم، با پیگیری هایی که در قالب سفر هیأت دولت به استان، اعتبارات ملی و استانی انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با یک برنامه ریزی و شناخت بهتر نسبت به پتانسیل های حوزه روستایی و شهری ظرف یک سال آینده با جذب اعتبارات مناسبی که رقم خوبی هم نسبت به سنوات گذشته دارد بتوانیم بحث های تملکی و احیای بافت های تاریخی انجام دهیم.

ایزدی با اشاره به اینکه مسجد جامع اردستان یک اثر شاخص و دارای هویت است و اعتبار یک میلیارد تومانی برای مرمت این بنا در نظر گرفته شده، بیان کرد: امسال بحث ثبت جهانی کاروانسراها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی قرار دارد

ثبت جهانی کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی قرار دارد