مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 22:202023-01-05اقتصادي

افزایش صادرات غیرنفتی/رشد حدود 5 درصدی بخش صنعت


وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تاثیرگذاری سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، از رشد 19 درصدی صادرات غیرنفتی به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تداوم اقدامات شاهد مثبت شدن تراز صادرات و واردات باشیم.

- سید رضا فاطمی امین، عصر پنجشنبه 15 دی در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان فارس که در اتاق بازرگانی فارس در شیراز برگزار شد، گفت: براساس آمار اعلامی گمرک میزان صادرات غیرنفتی کشور تا دهم دیماه، 42 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد را نشان می دهد.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: واردات کشور طی این مدت، بیش از 43 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می دهد، یعنی کسری تراز تجاری ایران به 1.

3 میلیارد دلار رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه صادرات نفت و درآمد حاصل از آن از 2 مسیر بر اقتصاد اثر می گذارد ، گفت: یک اثر آن در بودجه دولت و اثر دیگر آن نیز در زمینه تامین واردت کشور است.

اکنون سهم نفت از واردات کشور تنها 1.

3 درصد است و امیدواریم سال آینده تراز تجاری بدون نفت ما مثبت شود.

واردات 53 میلیارد دلاری سال گذشته فاطمی امین همچنین گفت: کل واردات کشور سال گذشته 52 میلیارد دلار بوده و مجموع درآمدهای ارزی امسال ما نیز به جز پول های بلوک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات غیرنفتی/رشد حدود 5 درصدی بخش صنعت

افزایش صادرات غیرنفتی/رشد حدود 5 درصدی بخش صنعت