مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 11:052023-01-06اقتصادي

مصرف به همین شکل ادامه یابد، سال بعد واردکننده بنزین می شویم


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش گفت: اگر با این روند مصرف بنزین را ادامه بدهیم، نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر نژادعلی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: ناترازی ها قبل از برنامه اول توسعه اقتصادی وجود داشت و تا پایان برنامه پنجم نیز ناترازی داشتیم، اما در سال 97 با راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین تولید کننده بنزین در کشور است باعث شد ما به سمت تراز مثبت بین تولید و مصرف حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت تولید بنزین در کشور به یک عدد قابل قبولی رسید و در سال 98 تراز مثبت را تجربه کردیم یعنی اولین باری بود که ما در چندین سال گذشته به سمتی رفتیم که تراز بین تولید و مصرف عدد مثبتی را نشان می داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: اواخر سال 98 - 99 و 1400 بحث در کشور شاهد کاهش سفرها و کاهش مصارف بنزین در کشور را بودیم و این ناترازی که در تولید و مصرف داشتیم عددش را بزرگ جلوه می داد.

وی ادامه داد: اواخر برنامه سوم بخش ایجاد سامانه هوشمند سوخت و استفاده از کارت هوشمند سوخت در مجلس طرح موضوع دادن که مصوب شد و اجرای این کار در سال 86 یعنی دومین سال برنامه چهارم توسعه اتفاق افتاد و در سال 85 بیشترین واردات بنزین را به عدد 29 میلیون لیتر در روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف به همین شکل ادامه یابد، سال بعد واردکننده بنزین می شویم

مصرف به همین شکل ادامه یابد، سال بعد واردکننده بنزین می شویم