مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 11:502023-01-06اقتصادي

برای تولید کودهای فسفاته سرمایه گذاری نشد/ ظرفیت تولید داریم


عضو هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی گفت: سرمایه گذاری مطلوبی برای تولید کودهای فسفاته در کشور صورت نگرفته و تأمین این کودها به واردات وابسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرج خسروشاهی در خصوص وضعیت تولید کودهای کشاورزی در کشور اظهار کرد: عمده کودهای کشاورزی به دو دسته تقسیم می شوند که می توان آنها را کودهای فسفاته و کودهای ازته نامید.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی ایران افزود: ظرفیت تولید کودهای ازته در کشور بیشتر از نیاز است و تولیدکنندگان می توانند مقدار قابل توجهی بیشتر از نیاز داخل تولید کنند.

اما در مقابل سرمایه گذاری مطلوبی برای تولید کودهای فسفاته در کشور صورت نگرفته و تأمین این کودها به واردات وابسته است.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که اگر دولت بخشی از هزینه واردات را در اختیار تولیدکنندگان مستعد تولید این کودها قرار می داد، اکنون دیگر نیازی به واردات وجود نداشت و تولیدکنندگان بسیاری آمادگی این را دارند که به تولید این کودها بپردازند، اما سرمایه گذاری و حمایت لازم در این زمینه باید انجام گیرد.

خسروشاهی گفت: تولیدکنندگان کود می توانند طی یک یا دو سال با توسعه تکنولوژیک کل نیاز کودهای فسفاته کشور را نیز برطرف سازند، اما این امر در گرو حمایت و سرمایه گذاری دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تولید کودهای فسفاته سرمایه گذاری نشد/ ظرفیت تولید داریم

برای تولید کودهای فسفاته سرمایه گذاری نشد/ ظرفیت تولید داریم