مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 13:352023-01-06اقتصادي

همکاری وزارت علوم و صمت در ایجاد کنسرسیوم های فناوری


مدیر کل دفتر نوآوری و فناوری وزارت صمت از انعقاد تفاهم نامه بزرگ با وزارت علوم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی بابایی امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از ایجاد ستاد کارگروه مشترک میان وزارتخانه های صمت و علوم خبر داد تا برنامه هایی در راستای این نامگذاری برگزار شود.

وی توسعه اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره وری، کاهش قیمت، افزایش کیفیت، حفظ محیط زیست و توسعه صادرات را از برنامه های وزارت صمت در سال دانش بنیان ذکر کرد و ادامه داد: به منظور ارتقا و توسعه فعالیت های دانش بنیان در بنگاه های اقتصادی نیاز است تا بخش تحقیق و توسعه در این بنگاه ها شکل بگیرد و تا این بخش ایجاد نشود، ظرفیت جذبی در حوزه فناوری در این بنگاه های صنعتی ایجاد نخواهد شد.

بابایی با تاکید بر اینکه بسیاری از بنگاه های صنعتی درک درستی از تحقیق و توسعه ندارند، اظهار کرد: برای این منظور پروژه های پیشران نظیر توسعه حمل و نقل الکترونیکی و خودران، هوشمند سازی اکتشاف و بهره برداری از معادن ایران، توسعه فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک، توسعه فناوری های مرتبط با خانه های هوشمند و هوش مصنوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری وزارت علوم و صمت در ایجاد کنسرسیوم های فناوری

همکاری وزارت علوم و صمت در ایجاد کنسرسیوم های فناوری